Щастя це

Щастя - це ділитися світлом, любити. Поділіться зі світом своїм ЩАСТЯМ. Ставайте нашими героями і партнерами.

Зробіть світ щасливішим! Поділіться своїм щастям!

06 Лист 2012

Черкаським альпіністам, підкоряючи Непал, довелося "воювати"

Читайте більше в рубриці Соціум

Черкаські альпіністи впродовж місячної експедиції підкоряли Непал, назвавши одну з його вершин "Пік Черкаси". Втім, нашим альпіністам не вистачило якихось п'ятсот метрів для повноцінного підкорення вершини. Їх також ледь не спровокували на "міжнаціональну війну" через "рекет" місцевих жителів. Врешті, вони частували непальців українським борщем.

Керівник проекту «Прапор Черкас на вершинах світу» та президент Черкаської федерації альпінізму та скелелазіння В'ячеслав Полежайко розповів про подробиці місячної експедиції двох черкащан до Непалу.

За його словами, черкаським альпіністам не вистачило 500 метрів, щоб зійти на бажану вершину висотою 5963 метрів над рівнем моря. Утім, за правилами гірського сходження, вважається, що вони таки підкорили її. Тому уряд Непалу документально підтвердив існування вершини "Пік Черкаси".

В'ячеслав Полежайко

«Прапор Черкас на вершинах світу»

IMG 3621

Декілька місяців тому ми відкрили проект «Прапор Черкас на вершинах світу», який складається з декількох етапів. Це гірські сходження в різних частинах світу. Власне, в цьому році відбувся старт проекту. Ми здійснили першу експедицію в Непальські Гімалаї. Метою експедиції було перше сходження на безіменну вершину, щоб дати їй ім'я "Пік Черкаси". Але через усі терни Непальських Гімалаїв, через всі муки нам, на жаль, не вдалося досягнути самої вершини. не вистачило десь метрів 500 із загальних шести тисяч метрів. Ті об'єкти, які були в нас визначені як об'єкти для першого сходження, виявилися закритими. Або через релігійні принципи, або через розташування там кордону між Тибетом і Непалом.

Ми вирішили іти на місце і там визначити об'єкти для першого сходження.

Висота вершини, яку, врешті, вирішили підкоряти черкаські альпіністи, сягала 5963 метрів над рівнем моря. Нам з нашою командою вдалося досягнути перевалу в 5400 метрів. Не дійшли ми 563 метри.

Ціль

Експедиція тривала близько місяця. У складі експедиції було шість осіб. В рамках нашого, черкаського, проекту нас було двоє. Друга частина команди - це сумська команда, яка лізла на пік України. І ще було двоє хлопців з Харкова.

Нам доводилося стикатися з непальською бюрократією. На різні розмови ми втратили десь два дні. Крім того, виникла велика лавинна небезпека. Ми два дні сиділи в таборі, тому що йшов сильний снігопад.

Сам підхід від базового табору тривав 12 днів. Саме сходження разом із вивченням маршруту тривало приблизно вісім днів. І шість днів тривало повернення назад до базового табору.

По законам Непалу, по законам гірського сходження, якщо дві третини вершини підкорені, то дозволяється вважати маршрут пройденим.

Але в нашу Федерацію альпінізму ми ще не подавали документи, тому що особисто для нас вважаємо маршрут непройденим. Це ціль, до якої ми будемо прагнути в найближче майбутнє.

him1nIMG 3296 1sertuf

Рекет

Важкими були 12 днів підходу. Це - 120 кілометрів через тропічні ліси. Ми розраховували цей трек пройти за шість днів.

Тобто ми прилетіли в Катманду. Звідти - день переїзду на автобусі. І потім у нас починався трек до базового табору.

Були казуси при зустрічі з місцевим населенням - коли ми наймали портерів для перенесення нашого вантажу. І під час переговорів з місцевим населенням виникали неприємні моменти. Для них це сезон заробітку. Для Непалу туризм - це основний заробіток. Люди чотири місяці в рік мають можливість заробити на туристах. Вони намагаються диктувати свої правила. Спочатку виставляють одні ціни, потім - інші. Ми, виходячи з бюджету, починаємо, відповідно, лобіювати свої інтереси. Це все займає час.

Ми найняли портерів і караван мулів недалеко від Катманду - в центрі Непалу. І по треку ми наблизилися до кордону з Тибетом. І коли ми вже йшли з треку в нашу глуху ущелину. ми проходили через поселення, через яке туристи ходять декілька разів в десяток років. І люди, які мають заробіток тільки від сільського господарства, зупинили наш караван і хотіли на нас заробити. А ми, наші спортсмени вже майже прийшли до нашого базового табору. тим часом лише кілька людей ішло разом з караваном. Там наш караван зупинили і сказали, що він не може йти далі, тому що це - наша територія, Тибет. Хоча це ще був Непал. Вони вимагали, щоб ми їм заплатили, і найняли їх портерів. Мулів вони не хотіли давати. Сказали, що туди тільки можуть іти портери. а портери - це вдвічі дорожче.

150 гривень в день за одного портера, який несе якихось 25 кілограм.

Переговори тривали добу. У підсумку ми готові вже були воювати з ними. Це був би, мабуть, міжнаціональний конфлікт. Ми зімітували дзвінок з супутникового телефону в непальське посольство. Сказали, що прилетить вертоліт з поліцією і буде війна... Це їх трошки призупинило.

Ворожості як такої ми не бачили. Тобто люди просто намагаються будь-якими способами витягнути гроші. Вони нам взагалі говорили: дайте нам цю суму, яку ми просимо, і ми підемо. грубо кажучи, рекет по-непальськи.

Це була дуже напружена ситуація, бо під загрозою зриву опинилася вся експедиція, яка готувалася більше року.

Врешті-решт, ми взяли портерів і зійшлися на ціні, яка і нас влаштувала, і їх. Але ці два дні і непогода зіграли погану роль.

IMG 3587

Клімат

У тропічних лісах до сих пір літо. Коли ми 1 жовтня прилетіли туди, то зразу зняли кросівки і штани, і вдягнули шорти і майки. А потім уже під час сходження ми вийшли з 500 метрів над рівнем моря і досягнули 4 тисяч. Температура знижувалася поступово. Удень завжди було тепло. Хоча на висоті температура доходила до мінус двадцяти. Але в якісному спорядженні, яке ми купили за спонсорські гроші, ми відчували себе достатньо комфортно. Максимально теплих речей особисто я навіть жодного разу не вдягав.

Високо в горах в Непалі - вище 4,5 тисяч метрів - температура мінус двадцять це абсолютно нормальна температура.

IMG 3486

В'ячеслав продемонстрував фотографію вершини, названої "Пік Черкаси" і документ, виданий непальським Урядом про присвоєння назви "Пік Черкаси" безіменній вершині.

Наступного року, як розповів В'ячеслав, черкаські альпіністи в рамках проекту «Прапор Черкас на вершинах світу» будуть підкорювати "семитисячну" вершину в горах Киргизстану.