Щастя це

Щастя - це ділитися світлом, любити. Поділіться зі світом своїм ЩАСТЯМ. Ставайте нашими героями і партнерами.

 

Зробіть світ щасливішим! Поділіться своїм щастям!


30 Січ 2018

Три королеви Хеллоуіну, або літопис еволюції поп-культури

Читайте більше в рубриці Кіно
 

Кожна з них певним чином виховувала наступні покоління, розширяла рамки дозволеного і прийнятного, формувала смаки молоді.

Хеллоуін – один із найголовніших кінематографічних сезонів, найважливіша подія кіноосені, що характеризується відродженням комедійних хоррорів та засиллям тематичних навколожахаючих картин у кінотеатрах. Із року в рік, із фільму в фільм кочують образи джека-о-лентерна та монстрів всіх видів, каламбури фрази «цукерки чи смерть» та глузливо-моторошний тон оповіді, характерний для більшості картин, події яких розгортаються напередодні Дня усіх святих. Рокова моложава дама у чорному, що викликає захоплення чоловіків та заздрість жінок – ще один образ-штамп, який міцно устаткувався у пам’яті глядача як «хеллоуінський класичний». НародUA пропонує дізнатися витоки цього феномену та згадати трьох королев свята нечисті, які змогли не лише породити стереотип, а й наглядно продемонструвати шлях розвитку поп-культури впродовж багатьох десятиліть.

Мортісія Адамс: збірне уявлення готичної леді

222

Образ моторошної, але зачаровуючої матріархальної голови одіозної сімейки виник ще у 1930-их у коміксі-першоджерелі відомої історії. Спадкова салемська відьма і берегиня пекельного родинного вогнища, Мортісія скоріше уявлення, бачення жінки, ніж справжній персонаж. Вона – відчайдушна домогосподарка, чуйна матір, вихована леді та гарна дружина – чим не тривіальна рольова модель із готичним присмаком? Не зважаючи на ці класичні характеристики зразкової панянки, персонаж у свій час викликав неабиякий резонанс у суспільстві. Консервативні критики 30-их звинувачували образ у пропаганді вульгарного смаку та відвертої поведінки. Мортісію відроджували на екрані величезну кількість разів: від низькобюджетних мультфільмів до масштабних кінопостановок. Попри це, беззаперечно «верховними» Місіс Адамс називають Каролін Джоунс та Анжеліку Хьюстон, що виділили героїню у 60-их та 90-их відповідно.

Сміливий та дещо відвертий образ став хоч і не першим культовим у пантеоні готичних героїнь, але започаткував тенденцію поєднання моторошності, кумедності і сексуальності, які зараз стали майже догматичними при розробці подібних персонажів.

Вампайра: витончена містична копія

333

Якщо Мортісія Адамс – поєднання німих фільмів 20-их, класичних хеллоуінських казок та гумору легендарної Мей Уест, то королева страхіть 50-их Вампайра – все те ж саме, але підсилене у десяток разів. На відміну від дещо таємничої і примарної, але все ж матеріальної Мортісії, героїня не має жодної прив’язки до реальності. Вона і відьма, і вампір, і інопланетянка – справжня есенція Хеллоуіну із нотками фетишу. Що цікаво, образ виник випадково. У 1953 році молода акторка Майла Нурмі завітала на вечірку до Дня усіх святих у костюмі Місіс Адамс зі сторінок коміксів. Кінематографічний бомонд закохався у ще більш гіперболізований персонаж, тож Вампайра отримала власне шоу на телебаченні та стала музою одіозного режисера Еда Вуда. Фішки образу – надзвичайно вузька талія, театральний, драматичний макіяж та демонічна харизма, що стала головною запорукою успіху героїні.

Ельвіра: контроверсійна кемпова копія копії

023

Кар’єра «повелительниці темряви», справжнього дітища 80-их і глузування над усіма канонами хоррор-індустрії, розпочалася із заміни Вампайри у оновленому авторському проекті, від якого та відмовилася. Переможниця кастингу на нову хоррор-хостесс, молода комедійна акторка Касандра Петерсон, мусила самостійно вигадати оригінального персонажа, який, як виявилося згодом, стане для неї доленосним. Створена нашвидкоруч, нова героїня виявилася настільки ж простою, наскільки й геніальною: Ельвіра – норовливий фрік, готична міська божевільна із зашкалюючою самоіронією. Це не абстрактне дітище ночі чи напівпримарна зразкова леді, Ельвіра – класична «уаллей-гьорл», заразлива особистість без комплексів. Вона настільки наближена до землі і реалістична у своїй гіпертрофованості, що в персонаж по-справжньому хочеться вірити.

Спочатку героїня вела нічне шоу, де презентувала хоррор-фільми класу «В», згодом отримала власний кінофільм, який одночасно зібрав номінації на «Золоту малину» та премію «Сатурн» та, як і належить культовим стрічкам, отримав безглуздий сіквел. Ельвіра – максимальні показники за всіма параметрами: якщо декольте, то до пупка, якщо стрілки, то до вух, якщо зачіска, то височиною ледь-ледь нижчою, ніж Бурдж-Халіфа. Образ отримав стільки ж компліментів, скільки й критики, але безперечним є одне: Ельвіра виборола найголовнішу можливу нагороду – народну любов та беззаперечну культовість.

Тож, кожна правляча королева Хеллоуіну дозволяла собі більше, ніж попередня і неодмінно шокувала аудиторію. Кожна з них певним чином виховувала наступні покоління, розширяла рамки дозволеного і прийнятного, формувала смаки молоді. Кожна із героїнь – повтор повтору, коктейль із явищ поп-культури та омаж на одні й ті самі речі. Головний секрет успіху кожної – та любов та самовіддача, з якою підійшли акторки, що спромоглися їх втілили. Зіграти культового персонажа означає покласти кар’єру на вівтар одного неймовірно вдалого образу, що є справжнім подвигом, вибором для творчої людини, який не має вороття. Якою буде четверта королева та чи з’явиться вона взагалі – питання чи то часу, чи то ментальності прийдешнього покоління. Залишається лиш сподіватися, що вона нестиме титул володарки головного свята нечисті із гідністю!

Поділіться з друзями: