Щастя це

Щастя - це ділитися світлом, любити. Поділіться зі світом своїм ЩАСТЯМ. Ставайте нашими героями і партнерами.

 

Зробіть світ щасливішим! Поділіться своїм щастям!


02 Трав 2017

Культове "Запаморочення", або Хічкок, якого ви не знали

Читайте більше в рубриці Кіно на двох
 

Відомий драматург Теннессі Уільямс писав: «Америка має лише три міста: Нью-Йорк, Сан-Франциско та Новий Орлеан. Все інше – Клівленд». Тому не дивно, що чи не всі найкращі кіноісторії Голлівуду розгортаються на теренах цих трьох окрас «Світової вольниці».

Стильна та глибока стрічка легендарного Хічкока «Запаморочення» (1958) розповідає незвичайну історію кохання, що випадково зародилося саме під мостом «Золота Брама». Тож пропонуємо разом із НародUA поринути у атмосферу Сан-Франциско 50-их, де любов змішалася зі злочином, страхом та фатальною таємницею.

41

Класичну картину обожнюють і критики, і глядачі – 97 та 93 відсотки позитивних відгуків на Rotten Tomatoes відповідно.

Джон “Скотті” Фергюсон (Джеймс Стюарт) – колишній детектив, що змінив роботу після трагічної смерті напарника, оскільки почав панічно боятися висоти. Старий товариш чоловіка Гелвін Елстер (Том Хелмор) просить Скотті взятися за приватну справу – таємно прослідкувати за його душевнохворою дружиною Мадлен (Кім Новак) , яка має намір покінчити життя самогубством.

333

52

Виконавець головної ролі, що пройшов загартування Золотою епохою Голлівуду, «холодна білявка» з роковою загадкою, камерність, саспенс, розбір на кісточки підсвідомих страхів – усі складові «хічкоківського» кіно на місці. Та як завжди, старий маестро знаходить спосіб здивувати аудиторію. У випадку «Запаморочення» Хічкок вдався до незвичних для себе методів – краси та романтики, що по-справжньому викликає дисонанс у глядача. Кримінальна та містична сторони історії поступаються буденним переживанням та знайомим ситуаціям, а ознаки трилеру ніщо, порівнюючи їх із глибиною наростаючої драми.

vertigo 104658

Хічкок відомий фаворотизмом у виборі лицедіїв, тож не дивно, що режисер вкотре покликав на головну роль улюбленого Джиммі Стюарта. Як і завжди, актор демонструє дві «фірмові» емоції – серйозність та здивування, хоча цього разу до них додається ще й божевільна лють. Кім Новак гідно впоралася зі своєю партією, та все ж відчувається, що вона є однією з тих, у кому Хічкок шукав нову музу після закінчення кар’єри Грейс Келлі.

61

Візуальний ряд неймовірно приємний та стильний – пастельні кольори, неперевершені панорами Сан-Франциско, гра зі світлом, майстерне підлаштування картинки, як під монотонну частину оповіді, так і під динамічні сюжетні звороти. Деякі кадри можуть сміливо конкурувати у «картинності» та кінематографічній поетичності з роботами Уеллса та Кубрика. Це дивує, оскільки кропітку увагу до візуальної частини не можна назвати особливістю стилю Хічкока.

У «Запамороченні» маестро знову знайшов шлях обдурити глядача. Черговий детектив із елементами трилеру переростає у драматичну історію про боротьбу з демонами минулого, оманливість щастя та іронічні збіги, які трапляються у житті.

Циклічність усього – головна думка картини, що втілюється і в сюжетних поворотах, і в костюмах, і в бездоганній фоновій музиці. Ще більш похмура версія «Касабланки», яка за темпом оповіді змінюється від тихої вечірньої прогулянки до американських гірок. «Запаморочення» - еталонний приклад пізньої творчості Хічкока, що займає у його фільмографії почесне місце десь між «Психо» та «На північ через північний захід».

Валерія Карбушева

 
Більше на цю тему