Щастя це

Щастя - це ділитися світлом, любити. Поділіться зі світом своїм ЩАСТЯМ. Ставайте нашими героями і партнерами.

 

Зробіть світ щасливішим! Поділіться своїм щастям!


26 Лют 2016

«Гра на пониження»: глобальна змова і новий вимір коміків

Читайте більше в рубриці Кіно на двох
 

"Кіно на двох" продовжує тішити кіноманів і експериментувати з жанрами-темами. Наша кінорецензія розкриває ще один фільм, що претендує на "Оскар" (раніше НародUA рецензував топову "Легенду Г'ю Гасса"). Байопік "Гра на пониження" Адама МакКея – фільм непростий, неоднозначний і доволі специфічний. Далеко не всі гурмани кіно сприймуть цю піраміду економічної теорії, схем і маніпуляцій на фоні глобальної іпотечної, фінансової кризи 2008-2009 років. В оригінальній комедійно-драматичній подачі від Адама МакКея.

Традиційно кінорецензія від НародUA охоплює й інтерактив "живих" вражень від перегляду стрічки. Насолоджуйтесь кіно разом з нами!

У цьогорічній гонитві за Оскаром фільм «Гра на пониження» спочатку не виділявся серед загальної маси. Хоча у наявності усі складові успішного проекту: визнані актори, оригінальний сюжет, влучний гумор і підняття глобальної проблеми. Та раптом ситуація змінилася, коли біографічна драма Адама МакКея виборола звання найкращого фільму року за версією Гільдії продюсерів. Тож, пропонуємо разом з НародUA згадати події початку нульових та спробувати розібратися у складних банківських номінаціях, попутно насолоджуючись переглядом…

У халепу потрапляють не через те, що не знають, а через те, що знають, але це не відповідає дійсності

Марк Твен

574574734

  56474747

65785757
67568686

maxresdefault 47

bigShort4

"Гра на пониження" – специфічна американська стрічка. Від першого кадру до останніх трьох крапок. Волл-стріт, Лас-Вегас, типажі, картинка, гумор, лексика… У той же час фільм Адама МакКея – доволі оригінальний серед картин фінансово-банківської тематики. Це своєрідний "постмодерн" і фарс на тлі сучасної  "класики жанру" – "Вовка з Волл-стріт" із ДіКапріо.

 Прибуток «Гри на пониження» доволі високий, як для подібного байопіку. При бюджеті у 28 картина змогла зібрати у прокаті майже 112 з половиною мільйонів долларів. Відгуки критиків теж багатообіцяючі – 88 відсотків позитивних рецензій на Rotten Tomatoes…

Cинтетичні CDO були як ядерна бомба, кнопка від якої в руках президента-маразматика, і… може впасти вся світова економіка

the-big-short-2

67855687587

567568768

685875457

Для Адама МакКея "Гра на пониження" – певною мірою, особистий виклик і експеримент. По суті це перший великий драматичний проект режисера після не надто обтяжених глибинним змістом комедій, бойовиків і короткометражок. І те, що "Гра на пониження" стала фактично найуспішнішим його фільмом із претензією на "Оскар" уже про щось говорить. Утім, манера МакКея і його комічне бачення світу виразно помітні навіть у цій достатньо глибокій драмі. Як то кажуть, нікуди від себе не втечеш. Зрештою, комізм, елементи шоу і гра з публікою – іноді на межі фолу і абсолютного "знущання" – оживляють цю доволі нудну і затягнуту картину з чисел і банківських термінів.

«Історія, правда – і сміх, і гріх. У кожному жарті, завдяки яким на «Золотому глобусі» фільм був представлений у категорії «комедія і мюзикл», тут є доля жарту. Інше – трагедія», - висловляється Наталія Григорьєва, «Независимая газета»…

Цікаво, що, як зазначив автор сценарію Майкл Люіс, студія «Paramount» дала можливість  Адаму МакКею створити «Гру на пониження» фактично лише заради продовження легендарної комедії «Телеведучий: Легенда про Рона Борґанді» (2004), яке режисер пообіцяв зняти.

Радий, що ви ще жартуєте. Я би на вашому місці уже б не міг

steve-carrell-the-big-short

567575678

757567657

5675875687

5687658585
6757568765

Фільм ґрунтується на реальних подіях 2007-2008 років. Розповідь починається у 2005, коли ексцентричний керівник хедж-фонду Майкл Б`юррі (Крістіан Бейл) передчуває падіння американського іпотечного ринку. Тоді герой страхує близько мільярда доларів своїх клієнтів через кредитний дефолтний своп. Деякі інші далекоглядні фінансисти Джаред Веннетт (Райан Гослінг), Бен Рікерт (Бред Пітт) та Марк Баум (Стів Керелл) розділяють передбачення Бьюррі і починають грати проти решти ринку…

"Гра" – складна стрічка. За формою, змістом і емоціями. Кінокартина побудована на діалогах. Без "ефектів" і карколомних сюжетних ліній. Масив економічних термінів. Можна уявити, як ламав голову Адам МакКей. Урешті, він максимально "оживив" ці безперервні діалоги динамікою і навіть хаосом змін картинки, а також місцями дії. Стриптиз-клуб, тир із шаленою стріляниною, туалет, спортзал, бар, казино, вулиця… Але чи не головний виклик режисера у прагненні урізноманітнити нудну теорію – сцени з більш-менш відомими глядачу персонами, котрі "на пальцях", дуже образно і красиво, пояснюють теорію цифр і схем. Доволі неоднозначна "фішка". Одних дратує (хтось навіть звинувачує МакКея у зверхності й неповазі до аудиторії), інших неабияк забавляє.

Волл-стріт гарно придумав з цією іпотекою і перетворив її в ядерну бомбу з махінацій і тупості, яка ось-ось знищить світову економіку

657575675

675675757
675756757

3055096-poster-p-1-adam-mckay-and-the-big-short

Фільм дещо важкий для сприйняття через купу професійних термінів і хитромудрих схем, які, зрозуміло, є його невід’ємною частиною. Тому, можливо, для такої величезної теми як іпотечна криза краще пасував би формат серіалу. Благо, деякі ключові речі розжовують глядачу надзвичайно смішним і цікавим способом – камео знаменитостей із гарними образними прикладами. Де ще побачиш Марго Роббі, що коротко розтлумачує важливість іпотечних облігацій, чи Селену Гомес, яка пояснює, що таке «синтетичний CDO»? Гумор –однозначно виграшна частина картини. Жартують гостро, жартують влучно, жартують по-чорному і різними способами.

"Гра" – це не просто фільм на реальних подіях, купа термінів-цифр і доволі оригінальна форма подачі. Стрічка, попри певний фарс, комізм і навіть цинізм, розкриває особисті драми героїв, тонко вимальовуючи цікаві типажі. І зірковий склад акторів тут непогано вписався. Бред Пітт, Райан Гослінг, Стів Керелл, Крістіан Бейл… Не зважаючи на те, що у "Грі" нема однозначно "головних" персонажів, фактично ключову – за хронометражем, подіями і драматизмом - роль Адам МакКей віддав своєму улюбленцю і постійному герою його фільмів Стіву Кереллу. Таким чином кінокартина стала "виходом за рамки" для двох комедіантів. Водночас яскраві лінії інших героїв під кінець наче обриваються, звільняючи сцену для Керелла.

Ми живемо в еру махінацій. Не тільки серед банків, але в уряді, освіті, релігії, їжі, навіть бейсболі

jmlMLYEsYY1kRc5qHIyTdxCeVmZ

56756757657575

57575464675

57578567857

6876786786

Інша приємна складова – музика. LedZeppelin, Gorillaz, GunsNRoses, Metallica, навіть мелодія з мюзиклу «Привид опери» - у цьому фільмі представлене чи не все, що тільки можна уявити. Чи пасує саундтрек розповіді? Не завжди, але згодом стає якось байдуже. Головне – та атмосфера легкості і драйву, яку він створює. Також варто відзначити, наскільки влучно передали моду, буденність і поп-культуру початку 2000-их, що змушує повірити у правдоподібність історії.

Драматична роль коміка Керелла в "Грі" – найбільш суперечлива. Зрештою, Керелл таки здивував новою іпостассю психованого Дон Кіхота з великою життєвою драмою. Райан Гослінг вповні використав свій шарм і харизму. Без драматизму, хитросплетінь образу-характеру і тонких ходів сюжету. Яскраво, просто і кумедно.

Усі в глибині душі чекають кінця світу

movies big-short web

6857

576575757

76567567575

575757464645

Картина балує сильними акторськими доробками знаних голлівудських метрів. Крістіан Бейл немов знову приміряв культовий образ адвокати-психа Патріка Бейтмана, додавши трохи манери поведінки не менш легендарного Нормана Бейтса. Через це, можливо, немає вау-ефекту, оскільки щось подібне актор вже видавав раніше. Але, все одно, персонаж Бейла сильний і по-справжньому ключовий, гарно злаштований і живий. Набагато більше здивував Райан Гослінг у образі нахабного та хитрого фінансиста-оповідача. Персонаж Бреда Пітта з’являється лише у другій половині картини і його по-справжньому важко впізнати. Звикнувши до актора у образах солодких героїв-коханців чи харизматичних жорстких протагоністів, лицедій відкривається кардинально по-новому. Його герой - спокійний і мудрий мораліст старшого віку із чорним минулим і не менш чорним гумором. На тлі таких сильних особистостей персонаж Стіва Карелла спочатку губиться і здається недолугим. Але в кінці помітний його розвиток і значна роль в описаних подіях. Він – єдиний, кому співпереживаєш, не дивлячись на недоліки і жахливі вчинки, які він чинить наперекір совісті і на поталу гаманцю.

Що стосується найбільш зіркової персони, Бреда Пітта, то гра майстра відразу помічається. Без зовнішніх ефектів. Однак він губиться на тлі образів інших героїв. Доволі другорядна роль. Утім, Бред Пітт постав у новому світлі, вийшовши за рамки звичного шоу.

Проблема картини подається, як здається на перший погляд, надто вже буденно і спокійно. Немов йде розмова не про кризу, через яку потерпають люди, а про рутину американських клерків. Але з нагнітанням подій глядач разом із персонажами осмислює глобальність ситуації і те, що головні герої, по суті своїй, наживаються на величезній фінансовій проблемі середнього класу. Через це усвідомлення стрічка стає справжньою трагікомедію і чіпляє, запам’ятовується.

Правда - як поезія. І більшість поезію на фіг не переварюють

the-big-short-5

6757857

567658686

Крістіан Бейл – окрема історія. Сильний типаж, тонкі грані, драма, інтрига, глибина… Такий собі майже божевільний фінансовий геній. Власне, Бейл відкриває ще одну цікаву "фішку" кінокартини – музику. Актор не просто геній чисел, але й король хеві-металу, який живе в іншому вимірі, не знає своїх працівників і навіть в туалет не виходить з офісного кабінету. Його стихія – ударна установка…

Ідея фільму подана одночасно зім’ято і надто розлого – «про все і ні про що». Торкають другорядні драматичні сюжетні лінії, що трохи більше розкривають особистості і мотивації персонажів. Але, на жаль, всі вони перервані на середині і, як і головна історія, не мають впевненого завершення. Хронометраж надто розтягнутий, а усі другорядні персонажі є лише носіями певної інформації, яка штовхає сюжет уперед і не більше. Надто багато усього хотіли показати, щось не встигли, інше надто детально розжували. Картина має шанси забрати золоту статуетку, але, як на мене, звання найкращої зовсім не заслуговує. Міцний середнячок.

5 трлн доларів випарувалися, 8 млн людей втратили роботу, 6 млн – житло

the-big-names-in-the-big-short-reveal-a-rebellious-cast-on-and-off-the-screen-747007

the-big-names-in-the-big-short-reveal-a-rebellious-cast-on-and-off-the-screen-747008

67567657657

67868658757
68658678568

5675675757

Звучання стрічки – це щось дуже незвичне. Уявіть собі мегасерйозний і драматичний фільм із суцільними потоками банківських термінів-цифр на тлі вибухового коктейлю, здавалось би, абсолютно непоєднуваних саундтреків. Мікс яскравої різножанрової музики, котра іноді просто не вписується у стрічку, але покликана буквально розбудити глядача і відволікти від безкінечних діалогів. Ще один комеді-ефект.

"Гра на пониження" фундаментально і ледь не документально розкриває тему фінансової кризи. Більше того – картина завдає потужного удару по банківсько-фінансовій системі махінацій. "Гра на пониження" грається із глядачем у "глобальні змови", мораль і філософію. Майже дон-кіхотська боротьба за справедливість без проблем поєднується із зароблянням мільярдів на чужій "війні" і горі. Режисер упродовж усього фільму прагне виправдати цей "бенкет під час чуми". Зрештою, персонаж химерного "соціопата" Бейла стає тим єдиним героєм, котрий кидає виклик системі й після "перемоги" припиняє фінансові ігри, всі свої накопичення вкладаючи у добру справу.

P.S. Цікаво визначити кількість слів "лайно" і подібних, вжитих героями фільму. :)

Заробляння грошей – не таке, як я думав. Ця справа вбиває часточку вашої натури.

  the-big-short-6

the-big-short-7

576575

756757575

67868686

86565858

Валерія КАРБУШЕВА

Олександр СОЛОНЕЦЬ

 

Фото moviepilot.comthemovieclips.com