Щастя це

Щастя - це ділитися світлом, любити. Поділіться зі світом своїм ЩАСТЯМ. Ставайте нашими героями і партнерами.

 

Зробіть світ щасливішим! Поділіться своїм щастям!


09 Трав 2012

З подачі ПР в школи незаконно забирають землю для для нової релігійної громади?

Читайте більше в рубриці Соціум
 

У Черкаському районному суді оскаржується рішення Хацьківської сільської ради про виділення земельної ділянки громаді УПЦ (Московського патріархату) для побудови церкви біля місцевої школи. Не так давно створена громада, як заявляють деякі жителі Хацьок і священик парафії святого Архистратига Михаїла Української автокефальної православної Церкви отець Віталій, спершу прагнула відібрати майно і землі в автокефалів. Останні мають парафію в Хацьках вже 15 років. У справу навіть втрутилася міліція. Згодом громада УПЦ вирішила будувати церкву на землях старого цвинтаря. Однак ані парафія УАПЦ, яка будує церкву поруч, ані сільська рада, ані загальні збори села, які скликав сільський голова Хацьок Ігор Чекаленко, не дали дозволу на це.

Не допомогло і втручання партійців від Партії регіонів, зокрема, депутатів райради і обласної ради Ніни Підгори та Василя Крота. Хоча останній, познайомившись із ситуацією, теж засумнівався в законності цього, адже йшлося також про законодавчу заборону «відчуджувати» зелені зони.

До речі, ініціатори та головні «рушії» громади УПЦ Московського патріархату, скажімо, Галина Заїка та Ніна Підгора – члени Партії регіонів. Утім вони відкидають усілякі зв'язки партії та новоствореної громади, як і участь ПР у виділенні шкільної землі для будівництва храму.

 

8

 

Оскільки представники новоствореної громади не погодилися на пропоновані ділянки землі не в центрі села, відтак з'явилася ідея будувати церкву безпосередньо біля школи. Однак тут виникла проблема: земля належала школі, хоч на державному акті про постійне користування землею не виявилося печатки місцевої влади.

Зі свого боку, уже згадана представниця ПР і депутат Черкаської райради Ніна Підгора є учителькою в Хацьківській школі.

Невдовзі виявилося, що дирекція школи та вчительський колектив не проти виділення шкільної землі для громади УПЦ.

 

 

1-1

 

На сільську раду, як подейкують, тисне і начальник Головного управління праці та соціального захисту населення Черкаської облдержадміністрації і колишній голова Черкаської райдержадміністрації Михайло Скляров. Останній нібито підтримав прохання представників громади УПЦ та Партії регіонів виділити шкільну землю під церкву.

Крім того, представники громади УПЦ звернулися до Віктора Харченка, керівника міськрайонного Держкомзему у м.Черкаси та Черкаському районі, якого нещодавно затримали «на гарячому» під час отримання хабара.

І він дає довідку, що ця ділянка не надана нікому у власність і користування, а отже – її, виходить, можна виділити під будівництво церкви.

З іншого боку, існує кадастровий план земельної ділянки Хацьківської ЗОШ, де ця спірна ділянка належить території школи.

Виникає чергове питання – що ж стоїть за цією плутаниною?

 

5-1

 

Тим часом сесія Хацьківської сільської ради 28 жовтня 2011 року таки дає дозвіл на відведення шкільної землі громаді УПЦ МП під будівництво церкви.

Цікаво, що спершу, зокрема 2 листопада 2011 року, начальник відділу освіти Черкаської РДА Анатолій Шовкопляс направив сільському голові Хацьок документ, в якому вказував на неможливість відчуження землі біля Хацьківської школи, посилаючись на державний акт на право користування земельною ділянкою (серія ЯЯ № 348761), а також на ст. 63 Закону України «Про освіту» та лист міністерства освіти про недопущення відчуження та передачу в оренду земель навчальних закладів.

Однак уже в листі від 6 грудня 2011 року Анатолій Шовкопляс вказує, що державний акт на право постійного користування земельною ділянкою «не набрав чинності та не зареєстрований у міськрайонному Держкомземі у м Черкаси та Черкаському районі».

Як подейкують, це сталося після відповідної вказівки тодішнього керівника РДА і нинішнього посадовця Черкаської ОДА Михайла Склярова.

 

10-1

 

Це, очевидно, викликало багато питань. Тим паче, як розповідають, державний акт на користування цієї землею відділом освіти РДА таки є, однак під час реєстрації цього акту в районному відділі земельних ресурсів якраз відбувалися кадрові зміни, а потім і реорганізація. Так, змінився начальник і був створений міськрайонний Держкомзем, однак акт уже надрукували за старим зразком. Врешті, змінився і сільський голова Хацьок, а в акті стояло прізвище ще попереднього. Списування акту через Київ і реєстрація нового все відтягувалися, аж до сьогодні. Тож юридичний статус цього акту досі невідомий.

 

З одного боку, акт і всю документацію виробили й рішеннями державних органів та місцевої ради затвердили, нібито внесли в базу даних відповідних земельних органів столиці, проте «на місці» його просто не підписали.

 

7-1

 

 9-1


 

Після усіх цих перипетій сесія Хацьківської сільської ради 9 грудня 2011 року приймає рішення про зміну свого рішення 18 січня 2011 року, зокрема зменшити площу шкільної землі з 2,1723 га до 2,1298 га, виключивши таким чином із шкільної землі ділянку, де хоче будувати церкву громада УПЦ МП. Таким чином сільська рада другим своїм рішенням виділяє землю громаді УПЦ, прагнучи постфактум обійти заборону відчуження земель навчальних закладів. Мовляв, земля уже не шкільна, тому її можна виділяти будь-кому.

 

Однак 19 січня 2012 року в.о. прокурора Черкаського району пан Аніщук виносить протест на рішення сільської ради від 28 жовтня 2011 року про надання дозволу на розробку проекту із землеустрою й відведення ділянки біля школи під будівництво церкви.

Прокурор вказує на те, що вказана земельна ділянка на розі вулиць Тищенка і Леніна в Хацьках рішенням сесії надано в постійне користування відділу освіти Черкаської РДА. Тому рішення сільської ради від 28 жовтня 2011 року суперечить законодавству і має бути скасоване.

Проте депутати Хацьківської сільської ради на сесії 7 лютого 2012 року відмовилися скасовувати своє рішення.

 

Після цього прокуратура подала позов до Черкаського районного суду з вимогою визнати рішення сесії Хацьківської сільської ради від 28 жовтня 2011 року незаконним і, відповідно, скасувати його.

 

Ще один цікавий факт з'ясувався вже на першому судовому засіданні. Так, як повідомили НародUA, захищати Хацьківську сільську раду на суді буде юрист Черкаської РДА, хоча РДА не є відповідачем, ані третьою стороною у цьому процесі.

Як розповідають деякі обізнані люди, рішення сільської ради фактично прийняте під тиском районної влади, і голова Черкаської РДА й водночас очільник районної організації Партії регіонів Євген Влізло нібито дав доручення захищати інтереси громади УПЦ МП у Хацьках.

Крім того, виникло ще одне проблемне питання. Ділянка біля Хацьківської школи, яку віддають громаді під побудову церкви УПЦ МП, невелика, - 4 сотки. І в разі побудови на ній якоїсь споруди остання буде розміщена фактично впритул до школи. Що теж може створювати певні незручності як для громади УПЦ, так і для школярів.

 

З іншого боку, як ми вже зазначали, керівництво школи офіційно заявляє, що воно не проти «відчуження» ділянки під будівництво церкви. Утім, воно не має таких повноважень для таких рішень і подібні заяви теж не мають жодної юридичної сили.

 

Разом з тим, представники громади УПЦ, говорячи про законність рішення Хацьківської сільської ради про виділення їм землі, посилаються також на те, що нещодавно міністерство освіти та науки їм надіслало відповідь, що рішення ради законне, оскільки міністерство не має відношення до цієї землі, і сільська рада має повноваження її виділяти кому-завгодно.

 

 

Зрештою, НародUA подає пряму мову фігурантів цієї неоднозначної історії.

 

 

Ігор Чекаленко, сільський голова Хацьок:

 

- Одна конфесія – це Українська автокефальна Церква - має в Хацьках свій приход. Але так склалося, що за цей десяток років вони не змогли збудувати церкви, використовують якусь хатку. Хоча землю їм відвели, але вони до кінця не оформили всі ці питання, пов'язані з впорядкуванням, будівництвом. І я, на жаль, не бачу можливості, що вони в найближчий рік чи два зможуть збудувати церкву.

З другої сторони, з'являються прихожани Української православної Церкви Московського патріархату. Вони ходять до батюшки в Степанки і хочуть створити свою громаду в Хацьках.

Коли їм треба було провести збори – будь ласка, ми дали таку можливість. Але коли вони попросили знайти спонсорів для будівництва церкви – ми їм пояснили, що не в повноваженнях органів місцевого самоврядування шукати спонсорів для релігійної конфесії. Потім вони попросили виділити їм землю. Земельна комісія запропонувала одну, другу, п'яту ділянку. Але їх не влаштували ці ділянки.

Вони вибрали ділянку в центрі села на місті колишнього кладовища – в зеленій зоні. Проти цього були і прихожани Української автокефальної Церкви, тому що ця ділянка розміщена недалеко від їхньої ділянки, де вони хочуть будувати церкву. Працівники кафе, яке поруч розміщене, також були проти. Тобто суміжні землекористувачі висловили сумнів щодо виділення землі. Представники громади також висловили великий сумнів щодо виділення землі на місці кладовища, тому що вони ще висловлювали сумнів з приводу виділення землі Автокефальній Церкві.

На цьому ґрунті в мене були певні непорозуміння з громадою, яка створилася.

Крім того, діє мораторій на виділенні землі в зеленій зоні, який підписав Президент.

Провели і сходку села, де люди виступили проти виділення землі на тому місці.

Тоді вони узгодили із колективом школи, щоб поруч із школою їм виділити землю. Депутати пішли назустріч. Я вважаю, що це – компроміс, який може задовольнити всіх.

Колись сільська рада прийняла рішення віддати цю ділянку школі, але школа не отримала державний земельний акт на цю ділянку. Вони почали оформлення, але чи не заплатили вчасно, чи ще з якихось причин не отримали державний акт.

Це означає, що питання власності ще не вирішене. І коли директор школи направив до нас листа, що колектив школи не заперечує проти виділення цієї землі під церкву, то сільська рада в листопаді 2011 року прийняла рішення виділити їм цю ділянку.

Але кілька людей, в тому числі колишній сільський голова Павло Якимович Брижатий, подав в прокуратуру заяву про те, що при прийнятті рішення сільською радою порушено законодавство. Там є певні юридичні моменти, зокрема про заборону вилучення в освітніх закладів земельних ділянок. І прокуратура направила нам припис, щоб ми відмінили це рішення. Депутати не задовольнили припис прокурора і прокурор звернувся до суду.

Уже десь місяць тягнеться суд.

Звичайно, погано, коли виникають такі конфлікти і коли одна частина громади виступає проти іншої частини громади. На мій погляд, якщо депутати прийняли вже рішення, то на цьому потрібно зупинитися. Тому що якщо зараз рішення скасується, то все почнеться заново і протистояння набере нових обертів.

 

 

Отець Віталій, настоятель парафії святого Архистратига Михаїла УАПЦ:

 

- Ця історія почалася з лютого 2011 року, коли Заїка, Тищенко та Ярошенко зареєстрували громаду УПЦ Московського патріархату. Тоді вони пішли по селу і почали підмовляти людей, щоб забрати в Автокефальної Церкви хатинку, де ми зараз служимо.

Я звернувся в райвідділ міліції, щоб він розібрався в цій ситуації. Тоді їх викликали в міліцію і взяли пояснення. Їм пояснили, що це – кримінальна відповідальність.

Потім вони вирішили, що можна в нас землю (два гектари) забрати, де ми хочемо будувати церкву. Цю землю нам виділили ще в 2000 році на місці старого кладовища в центрі села.

Спочатку ми розкопки проводили, довго домовлялися з археологами. Потім розробляли проект. Там така земля, що довелося «подушку» під фундамент робити. Тільки чотири роки на це пішло, щоб вона «всілася». У минулому році дві третини фундаменту заклали, в цьому році плануємо вже докласти фундамент. Самі розумієте – це все фінансування. Зараз дуже важко з цим...

Коли вони зрозуміли, що в нас землю ніяк не забрати, то хотіли, щоб їм виділили 25 соток землі біля нашої території.

На загальні збори села ці кілька людей із громади УПЦ МП збирали всіх своїх людей, щоб тільки прийняти рішення. Ми взнали про збори тільки в останній день. Але збори вирішили, що не потрібно виділяти їм землю в цьому місці. Тим більше ця ділянка – це парк і рекреаційні землі, а Президент підписав закон про мораторій на зміну цільового використання цих земель.

Їм запропонували дві ділянки, десь метрів вісімсот від центру.

Але ці жінки відмовилися, тому що вони в самому центрі хочуть отримати ділянку.

Тоді Ніна Підгора переконала всіх вчителів, щоб вони офіційно відмовилися від землі. Хоча вони не мають право, тому що це не їх повноваження... Сільська рада, врешті, виділила їм ділянку, хоча, за законом, не мала право відчуджувати шкільну землю.

Вони кажуть, що «ми – громада УПЦ», а фактично в тої громади, крім них, дуже мало людей.

Коли вони збирали підписи по селу, то в цьому листі було написано, що «просимо дати землю для будівництва церкви», але не було написано якої церкви. Зібрали тоді десь три сторінки підписів. Але коли люди дізналися, що вони підписувалися за УПЦ Московського патріархату, то багато з них повідмовлялися від підписів.

 

2-1

 

 

Галина Заїка, ініціатор створення громади УПЦ МП:

 

- Фактично йде гоніння на нашу церкву зі сторони радикально настроєних націоналістичних сил в селі, які є і серед депутатів.

- Які ж у вас радикальні націоналістичні сили?

- Є і депутати, налаштовані проти нас. Автокефальний приход і люди, які туди ходять, кажуть, що ми – московська Церква, російська. А ми – не російська Церква. Це українська Церква, яка була єдиною раніше на території України. Потім так сталося, що виникла Автокефальна Церква, потім – Київський Патріархат...

- У нас є інформація, що вам допомагає Партія регіонів. Ви не входите в Партію регіонів?

- Особисто я? Входжу, але я ніде цього не пропагую, за Партію регіонів ніде не виступаю. Нам Партія регіонів не помагає. Якщо ми звертаємся до адміністрації, то це не значить, що це – Партія регіонів. Ми не ходимо в осередки Партії регіонів з питанням побудови церкви. Це вони просто розпускають такі несправедливі чутки, що Партія регіонів будує собі церкву. Партія партією, а церква церквою...

Ми просили спочатку землю на старому кладовищі. Але в нас є автокефальний приход і їм там дали землю, і відмовляли нам начебто тому, що цей приход не хотів, щоб по сусідству були дві церкви.

Вони всіляко хотіли винести нас десь за межі села. У нас тут є колишнє колгоспне поле, виділене під нове будівництво, за селом. Там нам пропонували 4 сотки. Потім нам пропонували в частині села, яка називається Ковалівка. Там зосталося десяток хат і старі люди. І цей масив використовується як дачі... З таким наміром, щоб люди туди не йшли, щоб було далеко, незручно.

Більшість місць, де можна було б будувати церкву в селі, вже віддані сільською радою, хоч ще не використовуються.

Тому не найшли іншої ділянки, крім ділянки біля школи. Колись там була побудована медамбулаторія. Потім її знесли і вона перейшла в приміщення земської школи. Фактично це була церковно-приходська школа нашої церкви. Перша церква в селі була побудована в селі в 1720 році (ми зверталися в архів). А потім вона якимось чином згоріла. Село було трохи ближче до Тясмина раніше і церква знаходилася нижче, не в центрі, а ближче до Тясмина.

Після того, як церква згоріла, то, по-моєму, в 1878 році побудували другу церкву, також воїна Архистратига Михаїла, але вже в центрі села. І ця церква простояла десь до 1943 року, коли були бої за визволення Черкащини. Коли йшли сильні бої в Хацьках, то церкву спалили – чи то німці, чи наші.

Там, де була церква, тепер побудували будинок культури, і там немає де побудувати. Ми є правонаступниками тої Церкви, але в нас документів про ту церкву, яка була раніше побудована, нема, бо все згоріло тоді.

Та церква мала більше 40 гектарів землі. Зараз на цій землі побудована школа. Там старе кладовище ще знаходиться, будинок культури. І церковна земля була аж до залізниці. Колись на церковних землях побудували залізницю.

Оскільки в нас документів про правонаступництво немає, то ми по-хорошому просили, щоб нам дали землю, де колись була ця амбулаторія. Але оскільки ця земля знаходиться в центрі села, то вона була ласим шматочком для підприємців.

Хотіли там побудувати розважальний заклад, але дирекція школи і вчителі востали, щоб біля школи нічого цього не побудували. Вони в сільської ради випросили цю землю для себе. Але документи вони повністю не оформили. І сільська рада знайшла можливість дать цю землю нам.

Але ж найшлися люди, які і тут знайшли лазєйку, щоб цю землю нам не дать із-за того, що вже наділена школі, а колись було в Табачника, щоб шкільні землі і землі дитячих закладів не відчуджувалися. Але сама школа не проти того, щоб дали цю землю нам.

Також в нас колись був голова сільської ради, сам із Західної України. І по домовленістю з автокефальним приходом вони подали заявку, що ми наче забираємо шкільну землю, що це законом заборонено. Але ми написали в міністерство освіти, і нам там відповіли, що сільська рада має право розпоряджатися цими землями. І суддя каже, що ми маємо право...

- А коли вам відповіли?

- Ми зверталися до нашого депутата Володимира Олійника (депутат Верховної Ради від Партії регіонів), і він звернувся в міністерство. Потім звідти прийшло нам дві відповіді. Перша – на наш лист, друга – на запит Олійника. Міністерство пише, що вони не розпоряджаються землею і що це право сільської ради.

Тим паче, що ми не захоплюємо, а по домовленості... Не можу знайти... Недавно прийшли. Не пройшло ще місяця.

Там написано, що ця земля наділена і нам, і школі, але сільська рада внесла зміни в рішення, і школі тепер виділено на 4 сотки менше.

Але ми так відчуваємо, що на нас іде гоніння.

- Коли створена ваша громада?

- 9 лютого 2011 року. І це ми ходимо кругами.

- А автокефальна громада виходить раніше створена в Хацьках – десь 15 років тому. Чому так сталося?

- Може, не було людей віруючих, які б стали цим заніматися. Ми ще тоді ходили на роботу, коли вони створювалися. Коли вони прийшли реєструватися, то бувша голова сільської ради спитала: «Ви – православні?» Вони сказали: «Да, православні». Вони не сказали правду, що вони – автокефали.

- Вони теж начебто православні?

- Для вас це ніякого значення немає, для нас – має. Це Церкви, які не визнані світовим православ'ям – ні Автокефальна, ні Київський Патріархат. Єдиним представником православ'я у нас являється наша Українська православна Церква, до якої тепер добавляють «Московський патріархат».

- А чому ви все ж так пізно створили свою громаду?

- Я вам кажу, що ми ходили ще на роботу.

- Не зрозуміло...

- Я зараз пенсіонер, а тоді ще ми їздили в Смілу, в Черкаси, в сусідні села. А потім люди зібралися, сказали, що «старіємо, треба щось ближче зробить» і вирішили створити в себе.

 

 

Фото http://la.wikipedia.org

 

 

Поділіться з друзями: